Bi-Fuel

Bi-Fuel LPG

Bi-Fuel

Wat is Bi-fuel?

Bi-Fuel modellen starten in basis op benzine en schakelen vervolgens automatisch over op LPG.

Kostenbesparend 

Bi-Fuel is een interessant, kostenbesparend alternatief dankzij de lagere brandstofprijs van LPG ten opzichte van benzine. LPG is ongeveer een euro per liter goedkoper. Reken maar uit!

Voordelen van Bi-Fuel

 

  1. Enorm kostenbesparend: brandstofkosten veel lager. 
    Al na 5.000 kilometer per jaar rijden is het voordeliger om op LPG te rijden.
  2. Beter voor het milieu
    Bi-Fuel is een milieuvriendelijk alternatief doordat een LPG-motor veel minder fijnstof (81%) en CO2 (21%) uitstoot (81%) tegenover een vergelijkbare benzinemotor. Dat laatste vertaalt zich in een lagere BPM-toeslag.
  3. Geen ruimteverlies  
    U levert niks in op de bagageruimte ten opzichte van een benzine-uitvoering. Dit komt doordat de LPG-tank op de plek van het reservewiel zit gemonteerd.
  4. De voordelen van beide brandstoffen
    Een Bi-Fuel-model start in principe altijd op benzine. Automatisch wordt vervolgens overgeschakeld naar LPG, maar u kunt ook handmatig kiezen op welke brandstof u rijdt met een handige schakelaar. Wanneer één van de tanks leeg is, wordt er automatisch naar de andere tank overgeschakeld. Wanneer beide tanks gevuld zijn en u een lange rit voor de boeg heeft, kunt u deze wellicht maken zonder stop! U kunt dan zo’n 800/900 kilometer rijden.

    Bi-Fuel-modellen worden uitgerust met een systeem van twee tanks. Eén voor benzine en één voor LPG. De LPG-tank kan simpel worden gevuld door een opening achter de tankklep. Deze tanks zijn voorzien van veiligheidstechnieken, zoals een anti-terugstroomklep en een automatische stop. De auto rijdt perfect op zowel benzine als LPG.
  5. Goedkoop in aanschafprijs
    De Bi-Fuel-modellen zijn relatief laag in prijs. De LPG-motoren worden direct in de fabriek ingebouwd, deze worden dus niet achteraf omgebouwd. Mede daardoor valt de prijs gunstig uit.