Hyundai Bijtelling

Bijtelling, Nu en in de toekomst

Autofabrikanten moeten de komende jaren voldoen aan de scherpe regels op het gebied van uitstoot van schadelijke stoffen, zoals CO2 en NOX. Graag houden wij u van Herwers Hyundai op de hoogte. De subsidie voor auto’s met een hybride-aandrijfsysteem verdwijnt, dus alleen volledig elektrisch aangedreven modellen blijven in het lage 4 % bijtellingstarief.

In Auto-brief II, waarin de nieuwe belastingregels van de overheid in verband met de bijtelling van 2016-2020 voor leaseauto’s is geregeld, kiest de Nederlandse overheid duidelijk voor rijden op waterstof of volledig elektrische vervoer.

Hyundai heeft 4 mogelijkheden  voor duurzame mobiliteit

Samen met de waterstofauto Hyundai Nexo heeft Hyundai vier opties voor duurzame mobiliteit.
Met de Hyundai Nexo, samen met de volledig nieuwe elektrische Hyundai IONIQ, kunt u de komende jaren van de lage 4 % bijtellingstarief* genieten.
Bij een CO2-uitstoot van 1 tot en met 50 gram/km is de bijtelling in 2016 15 %. Vanaf 2017 is dat 22 %. Voor alle overige voertuigen met een CO2-uitstoot van 51 g/km of meer geldt binnenkort 22 % bijtelling. In 2016 is dat al 21 %.

2016 2017 2018 2019 2020
Nul emissie 4 % 4 % 4 % 4 % * 4 % *
PHEV (1-50 g/km) 15 % 22 % 22 % 22 % 22 %
Zuinig (51-106 g/km) 21 % 22 % 22 % 22 % 22 %
Overig (>106 g/km) 25 % 22 % 22 % 22 % 22 %

* Gemaximaliseerd tot € 50.000. Tarief boven € 50.000 heeft een bijtelling van 22 %.
Dit geldt niet voor waterstof gedreven voertuigen.