Hyvia prototype Renault Master op waterstof onthuld

Body

HYVIA onthult de Renault Master Van H2-TECH prototype met brandstofcel. 

Herwers nieuws Hyvia
  • Geen CO2-uitstoot*, toegenomen actieradius en korte tanktijden
  • Grote bestelwagen voor goederenvervoer, laadvermogen tot 12 m3, 500 km bereik en beschikbaar in 2022
  • Uitgerust met 30 kW brandstofcel die tegen het einde van dit jaar in Frankrijk zal worden geassembleerd
  • Voertuig, elektromotor en waterstofintegratie eveneens afkomstig uit Frankrijk
  • HYVIA onthult prototype van waterstoftankstation
  • Tankmogelijkheden aanbieden voor klanten in gebieden waar waterstofinfrastructuur nog in ontwikkeling is
  • Eenvoudig en veilig te gebruiken en korte tanktijden
  • Assemblage in Frankrijk vanaf eind 2021
  • Prototypes geven eerste teken van uniek en compleet HYVIA-ecosysteem, inclusief productie en distributie van groene waterstof en aanbod van lichte bedrijfsvoertuigen met brandstofcel
  • Producten van HYVIA te zien tijdens Hyvolution-beurs in Parijs, 27-28 oktober 2021

PROTOTYPE RENAULT MASTER VAN H2-TECH PROTOTYPE

  • Renault Master Van H2-TECH maakt CO2-vrij* rijden mogelijk, evenals een grotere actieradius en korte tanktijden.
  • Grote bestelwagen komt in 2022 op de markt en is geschikt voor goederenvervoer, met een laadvolume van 12 m3 en een rijbereik tot 500 kilometer.
  • Master Van H2-TECH voldoet aan de behoeften van (grote) bedrijven, wagenparken en lokale gemeenschappen.
  • Waterstofmobiliteit is bijzonder zinvol voor lichte bedrijfswagens: ideaal om actieradius te vergroten voor hoge belastingen en intensief gebruik.
  • Renault Master Van H2-TECH is uitgerust met een 30 kW brandstofcel, een 33 kWh batterij en vier waterstoftanks (4 x 1,5 kg).
  • Gebouwd in Frankrijk:
  • Renault Master Van wordt geproduceerd in de fabriek in Batilly.
  • De integratie van elektriciteit en waterstof wordt gerealiseerd door PVI, een dochteronderneming van Renault Group in Gretz-Armainvilliers.
  • De elektromotor wordt gebouwd in Cléon.
  • De assemblage van brandstofcellen start tegen het einde van 2021 in de fabriek van Flins.
  • De waterstoftanks zijn afkomstig van Faurecia uit Frankrijk.

HYDROGEN REFUELING STATION PROTOTYPE

Het waterstoftankstation van HYVIA maakt snel tanken mogelijk. Het vergt slechts 5 minuten om de inzetbaarheid van het voertuig te maximaliseren. Het waterstoftankstation biedt een eenvoudige werking:

 

  • De aangevoerde waterstof wordt ter plaatse geproduceerd met behulp van waterelektrolyse, of in bulk aangevoerd in speciale tanks.
  • De waterstof wordt gecomprimeerd en opgeslagen voordat het in een voertuig getankt wordt.
  • Veiligheid gegarandeerd: de systemen zijn ontworpen om te voldoen aan alle veiligheids- gebruiksvoorschriften.
  • De waterstoftankstations van HYVIA zijn binnen afzienbare tijd beschikbaar voor aankoop, lease of huur.
  • Assemblage vindt plaats in Frankrijk, in de fabriek in Flins.

UNIEK EN COMPLEET HYVIA ECOSYSTEEM

Deze prototypes zijn een eerste illustratie van het HYVIA-ecosysteem, inclusief de productie van groene waterstof (elektrolyzers) en distributie (waterstoftankstation). De technologie is geschikt voor een reeks lichte bedrijfswagens (bestelwagen, chassiscabine en stadsbus) en vormen een aanvulling op batterij-elektrische voertuigen.

MEER PROTOTYPES OP KOMST

  • Renault Master Chassis Cab H2-TECH: een grote bestelwagen met nog meer laadruimte (19 m3) en een actieradius van ongeveer 250 km.
  • Renault Master Citybus H2-TECH: een compacte stadsbus die tot vijftien passagiers kan vervoeren, ideaal voor bedrijven, gemeenten en lokale openbare diensten, met een bereik van ongeveer 300 km.

* Tijdens het rijden worden geen CO2 of andere gereguleerde, luchtvervuilende stoffen uitgestoten, in overeenstemming met WLTP-certificering.

 

 

 

*Dit is een bericht van Renault Media.