Wie wil er nou niet met een TWINGO met het uiterlijk van een Formule 1-auto de weg op?

Wie wil er nou niet met een TWINGO met het uiterlijk van een Formule 1-auto de weg op?

Geel met zwart. Dat is niet bepaald een kleur die ik voor me zie bij een auto. Het is dan ook niet zomaar een auto, maar de speciaal door Herwers gewrapte Renault TWINGO. Dat hij opvalt, weet ik zeker. Hoe vaak mijn zusje wel niet heeft gezegd: ‘Ik zag vandaag weer een geel met zwarte TWINGO van Herwers.’ Ik ben benieuwd hoe hij rijdt.

Als ik in Neede mijn auto uitstap, sta ik oog in oog met de TWINGO. Je kunt er niet omheen, want mijn zusje had gelijk; opvallen doet hij. Nu is geel niet bepaald mijn favoriete kleur, maar met het zwart vind ik het eigenlijk best leuk. Snel de sleutels ophalen, want ik verheug me op de komende rit.

Ik stap de auto in en het valt me direct op dat hij een hoge instap en zit heeft voor zo’n kleine auto. Fijn, want mijn lange benen kan ik goed kwijt. Mensen op de achterbank meenemen zou niet erg makkelijk meer gaan nu, maar gelukkig is dat ook niet nodig. Mijn camera ligt daar en die ligt daar goed.

Eenmaal onderweg besef ik me hoe fijn ik me voel in deze auto. De zit is goed, de grootte is perfect voor mij alleen (en eventueel een bijrijder) en door de eenvoud op het dashboard, snap ik de knopjes ook nog eens! Er zit geen ingebouwde navigatie in, maar dat geeft juist rust vind ik. Wel is er een houder voor mijn mobiel, zodat ik de navigatie daar nog op kan activeren als het nodig is.

De rit verloopt soepel en wonder boven wonder heb ik niet eens navigatie nodig. Tot ik merk dat ik toch – alweer –  verkeerd ben gereden. Ik besluit te keren en merk dat ik daarvoor niet de meest handige plek heb gekozen. Ergens in de middle of nowhere op een zandweg met allemaal paaltjes begin ik met draaien. Ik zet de auto in z’n achteruit en tot mijn grote vreugde hoor ik dat er sensoren op zitten! In een iets hoger tempo weet ik tussen de paaltjes door te draaien. De rit kan weer vervolgd worden.

Ik rijd weer terug naar de vestiging en parkeer de auto binnen een handomdraai. Waar ik normaal gesproken nog wel eens moeite heb met het schatten van de grootte van de parkeerplaats, laat ik de TWINGO er nu zo inglijden. Met deze compacte auto voel ik me veel zelfverzekerder. Duur is hij niet en met de wetenschap dat hij in de private lease helemaal voordelig is, zou dit zomaar mijn tweede auto kunnen worden.

Ik loop naar mijn eigen auto en kijk nog één keer naar de TWINGO. Veel mensen vinden het een vrouwenauto, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Deze gewrapte TWINGO vind ik heel stoer ogen en ik weet zeker dat menig man er graag eens een rondje in zou maken. Wie wil er nou niet met een TWINGO met het uiterlijk van een Formule 1-auto de weg op?! Juist.

 

      


Terug naar overzicht